29. 8. 2015

Toto sú 4 britské drama, ktoré by ste si mali pozrieť skôr, než vyjdú ich ďalšie série

Slovenský televízny trh až tak britským drama sériám nepraje. Ak teda nerátam Sherlocka a Mušketierov, ktorý akosi zlomili tú pomyselnú latku toho, čo môže byť dobré a ešte k tomu aj britské. Ak ste v televízore zachytili nejaké iné britské seriály, tak ste teda lepší než ja. Tým, ktorí majú dosť amerických sitcomov, ktoré sú všade (všade!) nezostáva nič iné len brázdiť internetom a hľadať niečo schopné a kvalitné. A ja som našla. Predstavujem vám 4 top britské drama série, ktoré by ste si mali pozrieť skôr, než svetlo sveta uzrú ich ďalšie časti.


Začnem tou, ktorej prvá séria sa skončila len prednedávnom a svoje miesto tu má aj Katherin Parkinson, známa zo seriálu IT Crowd.

Predstavte si svet, kde sa vám o domácnosť stará robot. Ale nie len taký obyčajný. Robot, ktorý má podobu človeka. Chodí, rozpráva, varí, spieva, šoféruje, nakupuje a uloží deti do postele. V návode na obsluhu máte vysvetlené, že nemá vedomie, pocity, nerozumie ľudským vzťahom. A svoje miesto má aj na trhu práce. Ale čo ak zistíte, že ten váš je iný? Že cíti? Že v očiach sa mu zračí pochopenie? To sa deje v rodine Lauri Hawkins s robotom menom Mia. Všetko sa však zrazu komplikuje, po svete zrazu blúdi pár výnimočných robotov a honba za nimi štartuje. Ako sa príbeh skončí? Pozrite si 8 napínavých epizód prvej série a hneď sa navnaďte aj na ďalšiu! Tvorcovia totiž potvrdili, že sa fanúšikovia môžu tešiť na napínavé pokračovanie v podobe nových častí. Táto britsko-americká koprodukcia zožala veľký úspech aj za veľkou mlákou a už aj odštartovala v Austrálii. Z hereckého obsadenia sa môžete tešiť na úžasnú Gemmu Chan, spomínanú Katherin Parkinson či Colina Morgana.Trailer:


Rok vydania: 2015
IMDb hodnotenie: 8,1/10




V tejto britskej drama sérii nečakajte ani náhodou typické britské prostredie. Ocitáte sa v Arktickom Nórsku, konkrétne na ostrove Svalbard v malom mestečku Fortitude. Každý každého pozná, no akonáhle sa začnú v mestečku diať podivné veci, je potrebné držať pokope ešte viac ako predtým. Tajomné romance, kruté tajomstvá, honba za prehistorickými tvormi a záhadné vraždy. Aj toto sa rieši v tomto vynikajúcom seriály. Povedala by som, že je to skôr psychotriler, kde každý skrýva akési svoje tajomstvo, ktoré by mohlo prispieť k narušeniu mestskej idylky. Svoju úlohu tu má aj americký herec Stanley Tucci, ktorý stvárňuje detektíva Mortona. Prvá séria skončila v apríli tohto roku, ale tvorcovia vzápätí potvrdili pokračovanie v podobe novej série. │ Trailer:


Rok vydania: 2015
IMDb hodnotenie: 7,4/10


Ocitáte sa na juhu Veľkej Británie, konkrétne v mestečku Broadchurch. Záhadné úmrtie malého chlapca rozpúta v pôvodne dôvernom susedstve kolobeh ľútosti, intríg a nedôvery. Čo sa naoko zdalo byť súdržné mestečko sa mení na miesto plné obvinení. Detektívi Alec Hardy a Ellie Miller sa rozhodnú vypátrať vraha, ktorý im celý čas leží pod nosom. Dej sa už od začiatku zamotáva, alibi chýbajú aj najbližším príbuzným a odhaľujú sa nepríjemné skutočnosti, ktoré mali zostať zamlčané. Viac nepoviem, iba to, že Broadchurch je zatiaľ môj najobľúbenejší britský seriál. V júli tohto roku sa mala začať filmovať tretia séria, takže ak vám tento seriál padne do oka, je čo doháňať. Ja osobne som dve série dala za jeden týždeň po nociach. Keď raz začnete, neviete prestať. │Trailer:


Rok vydania: 2013
IMDb hodnotenie: 8,4/10


Ak ste pravý fanúšik Jamieho Dornana s tričkom či bez trička, mali by ste vedieť, že jeho jemne sadisticky ladené filmové role majú počiatok práve v tomto seriály. Akurát tu nie je bohatý, inak by popis chlapík, ktorý si ulietava na divných sexuálnych praktikách bol naozaj trefný. Seriál začína, rovnako tie predchádzajúce, vraždou. Tentokrát ide o mladú úspešnú ženu a okolnosti vraždy sú naozaj zaujímavé. Detektívke Stelle Gibson chvíľu trvá, kým sa dostane na stopu sériovému vrahovi. On však nepozná hranice a nevie povedať stop svojmu libidu. Aj napriek tomu, že tým ubližuje svojej žene a dieťaťu. Rovnako ako seriál Broadchurch, aj The Fall by už mal mať v produkcii tretiu sériu. │ Trailer:


Rok vydania: 2013
IMDb hodnotenie: 8,3/10

Čo hovoríte na môj výber? Stretávam sa s ľuďmi, ktorí v živote ani o jednom seriály z vyššie spomenutých nepočuli. Ja som ich krvopotne vyčítala z britských televíznych programov a neľutujem. Všetky ma bavili rovnako, každý bol špeciálny niečim iným. Pozerala som ich v poradí The Fall, Broadchurch, Fortitude a Humans. Iné zabrali viac času, iné som pozerala priamo z televíznych prenosov. Teraz však s napätím čakám na pokračovania, a dúfam, že sa mi podarilo navnadiť aj vás! Komentujte, dajte návrhy na iné, ďalšie dobré britské seriály (výnimočne môžu byť aj iné, napr. škandinávske, a naozaj naozaj dobré americké) a začnite pozerať aspoň jeden z odporúčaných. A dajte vedieť, ako sa páčilo!

2 komentáre:

  1. Wow, Humans vypadá fakt dobře :). Mohla by to být příjemná změna, naposledy jsem sledovala Sherlocka a od té doby přehrávám pořád dokola Přátele a HIMYM :D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som bola strašný antiHIMYM až pokiaľ ma môj spolubývaúci na to nezlákal (dali sme dohodu že ak sa mu bude páčiť New Girl, to je inak tiež super, tak ja si musím pozrieť Himym, že určite sa mi to bude páčiť) no a za mesiac som dala všetky série. Takže aj to bolo fajn, a priatelia sú predsa klasika, to milujem úplne najviac :)

      Odstrániť