18. 10. 2015

Toto je 5 zaujímavých faktov zo života známych spisovateľov, o ktorých ste (možno) nepočuli

Z každého kníhkupectva na nás vykúkajú knihy a príbehy schované za ich obálkou. Autorom a ich životu je venovaný minimálne stĺpček na prebale a maximálne pár strán, ktoré často len zhŕňajú ich doterajšiu prácu. O zákutiach ich prežívania či písania sa dozvieme len keď pátrame po internete a študujeme ich biografie. Rozhodla som sa preto, že sem-tam budem na tomto blogu prinášať takéto zaujímavé fakty o autoroch, ktorých práve čítam. Dnes však začnem len jednoduchým zhrnutím zaujímavých faktov o jedných z najznámejších svetových autorov. Prečítajte si o Kafkovi, Zadie Smith či Kerouacovi.

  • Zadie Smith písala prvých 20 strán svojej knihy On Beauty takmer 2 roky; Smith zastáva myšlienku, že na prvých stránkach knihy sa vynára jej identita, a preto je potrebné starostlivo voliť napísané slová. 2 roky jej trvalo napísať prvých 20 strán, no zbytok knihy dopísala za necelých 5 mesiacov.

  • Dan Brown bol pôvodne spevákom; Začiatky spisovateľskej kariéry sú často vrtkavé. Skôr než svetlo sveta uzreli diela ako Da Vinciho kód či Anjeli a démoni, sa Brown živil ako popový spevák a skladateľ.


  • Kerouac sa nikdy nenaučil šoférovať; Strávil mnoho času na cestách za dobrodružstvom, no vodičák nepotreboval. Beatnik Jack Kerouac, autor kultového románu Na ceste, sa vždy radšej spoľahol na autobusovú dopravu alebo na priateľov.

  • Kafka nedokončil žiadny zo svojich románov; Tri romány, ktoré vyšli po Kafkovej smrti (America, The Trial a The Castle) za pomoci Maxa Broda, sa nikdy nedočkali konca z pera ich autora. Nebiť Broda a jeho presvedčenia, tieto diela by nikdy neuzreli svetlo sveta. Kafka si totiž prial, aby boli po jeho smrti zničené.

  • George Orwell si pre svoj román 1984 požičal dej z iného diela; We, dystopický román ruského autora Jevgenija Zamjatina, sa stal predlohou pre Orwellov román 1984. Vyšiel zhruba 3 roky po tom, ako sa Orwell vyjadril na stranu Zamjatinovho diela. Podľa neho bolo nemastné-neslané, no aj napriek tomu vhodne opisovalo danú dobu.
zdroj: mentalfloss.com

4 komentáre:

  1. takéto články sa mi páčia :D mňa vždy zaujíma život autorov, ktorých čítam. o týchto faktoch som ešte nepočula, lebo ani len od jedného jediného som žiadnu knihu zatiaľ nečítala (ale Dan Brown a Orwell ma lákajú už dlhšie!).
    inak máš skvelú fotku a titulku! :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som tiež nečítala veľa od nich, konrkétene len zadie smith mám zbehanú a tá je moja najobľúbenejšia autorka :) a ďakujem pekne za pochvalu, snažila som sa o jesenný "outfit" :D

      Odstrániť
  2. Určite rob aj ďalšie takéto články, lebo v knihách je o autoroch fakt iba pár viet a pritom majú niektorí dosť zaujímavý život. Inak krásny blog :)
    GlitterCircus

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. pravdu máš,, a ďakujem ti veľmi pekne za pochvalu :)

      Odstrániť