22. 10. 2015

this ain't love alebo 3 veci, ktoré mi na jeseni dávajú zmysel

Pozriem sa za okna a čo nevidím. Predpotopné počasie, obloha sa zas bohovsky mračí a vietor v Bratislave si nedá pohov ani na sekundu. Ľudia sú v šoku, nedávno sme sa promenádovali v šatách a kraťasoch (a to ešte v septembri!) a dnes sme od hlavy po päty zabetónovaní šálami a kabátmi. A keď sa ti konečne podarí dotrepať domov s nosom ako Rudolf, hneď zapínaš facebook, tumblr, pinterest, whatevrr, a aby toho nebolo dosť, zo všadiaľ na teba húkajú obrázky tipu "Welcome autumn" alebo "Miliónstopäť vecí, ktoré milujem na jeseni." And I told to myself WHAT THE FUCK???
Ja totiž na jeseni nemilujem nič. Nothing. Nada. Tak ako nemilujem nič na žiadnom inom ročnom období. Svoj vzťah k tejto problematike dokážem obmedziť na slová vyjadrujúce pocity ako sú mať rád a znášať. A na jeseni mám rada a znášam jedine toto.

©michalavr
FARBY. Lebo ani na práve rozkvitnutých kvetoch, s ktorými prichádza jar, nevidíš toľko odtieňov žltej, zelenej, červenej, oranžovej a pre mňa za mňa aj strakabarkavej (och, toto slovo som prvýkrát počula z úst mojej učiteľky slovenského jazyka na strednej a celkom sa na ňom bavím). A tieto farby nevyblednú ani keď padajú hektolitre dažďa, slnko vystrieda mesiac, či keď sa na tých tonách farebného lístia v topánkach na podpätku poriadne strepeš. Až vtedy sa zobudíš z letného spánku a povieš si welcome, fucking autumn.

Ďalej sa dajú zniesť ŠÁLY, ktoré sú pri každodennom cestovaní preslávenou bratislavskou mestskou dopravou výborným doplnkom vášho super nadupaného jesenného outfitu, hlavne keď sa z vás rinú hotové Dunaje potu. Ale to platí len keď cesta, ktorá má trvať 15 minút sa o takú trištvrtehodinku pretiahne. Hotová lahoda.

A svätú trojicu u mňa uzatvára ČAJ V TERMOSKE (ktorú si musím kúpiť, keďže stará dostala nohy a utiekla). To má pre mňa najväčšie čaro, hlavne keď si do nej ráno zalejem čaj a aj tak si ju zabudnem zobrať so sebou, alebo keď si myslím že za hodinu ten čaj určite vychladol a s chuťou si obarím celé ústa.

Možno vám to celé vyznie dosť ironicky, ale toto sú naozaj jediné veci, ktoré mi na jeseň dávajú zmysel. Aj napriek tomu, že okrem svojej užitočnej stránky sa na nich nájdu aj nejaké negatíva. Ale to máte všade, to je predsa sranda života. 

A čo vy? Je niečo špeciálne, čo sa vám na jeseni páči? Hoďte komentár, prekusnem aj "niečo špeciálne" tipu romantické prechádzky. :)

13 komentárov:

  1. Vystihla si všechno co mám na podzimu ráda:)
    Miluju jak je všechno barevné:)
    Šály bych nejraději nosila po celý rok :3
    A ča v termosce je super:)
    Mám taky strašně ráda, když příjdu domů je mi zima a udělám si horký čaj :3
    http://clarathing.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  2. šály, to si vystihla! a u mňa vedú ešte aj kabáty a cardigany. ale v tej mhd-čke to teda naozaj dá niekedy zabrať. Hlavne, keď trčíme v zápche, natlačení na zadkoch tých ostatných a do toho sa primieša ešte aj revízor :D inak najlepšie a najfarebnejšie klasické termosky majú v ikea! a rada by som si dokúpila nejaký termohrnček, zatiaľ sa mi osvedčil naj kvalitou len jeden zo Starbucks .
    a ďakujem za super milé komentáre na blogu! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ano viem tie termosky!! Len sa neviem prinutit skocit do ikey, alebo skorej neni kedy, haha. A nemas urcite za co :)

      Odstrániť
  3. Práve som na tvoj blog narazila a po tomto článku som sa hneď zamilovala do tvojho štýlu písania! Úplne super článok. Ja môžem povedať, že mám rada všetky ročné obdobia, na každom tiež niečo. Nechcela by som zažívať stereotyp a žiť stále v teple alebo naopak stále sa pozerať len na sneh niekde na Sibíri :D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. haha, som rada ze sa ti paci. Ja zas naopak by som dokazala zit v krajine, kde je to pocasie ze uplne mierme, i ked dnesne globalne oteplovanie etc etc su nevyspitatelne. anglicko je pre mna ideal na pocasie :)

      Odstrániť
  4. Jaaj no super článek! A hlavně mě fakt pobavil :D šály jsou super! Šály, huňaté svetry, ponča... a pak se v metru proklínám, jak jsem nabalená a jsem spocená ještě něž přijedu do školy. A termosky? Tak ty mám 3. A všechy relativně infantilní, jednu s Mickey Mousem s Disneylandu, další od Milky se vzorem krávy :D A taky mé "nošení termosky v ruce", protože už se mi TOLIKRÁT vylila nebo minimálně trošku vytekla do kabelky, že už to prostě neriskuju. A spálený jazyk? Minimálně každý týden... :D
    Getmovin by Deni

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. haha to nosenie termosky v ruke je bohovska otrava. V praci som fasovala termohrncek ale bola som taka mudra ze som ho pred tym ako mal ist do tasky otestovala a zial vsetko vytieklo, takze tiez som ho musela mat v ruke. Ale vydrzalo mi to len jeden jediny krat :D

      Odstrániť
  5. :D nooo tie romanticke prechadzky, ale tiez ujdu aj saly, dokazu pohlcovat okrem smradu mestskej dopravy aj nejake tie bacily vsade pritomnych kychajucich ludi. A farby no to je number one :) Inak podareny clanok

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem, a hej vidis to je dalsie pozitivum salov! Ze ma to skorej nenapadlo haha, nakoniec zistim ze o tych saloch je to kapitola sama o sebe, :D

      Odstrániť
  6. :D nooo tie romanticke prechadzky, ale tiez ujdu aj saly, dokazu pohlcovat okrem smradu mestskej dopravy aj nejake tie bacily vsade pritomnych kychajucich ludi. A farby no to je number one :) Inak podareny clanok

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Konečně nekdo, kdo vnímá podzim stejně. :D Jako přes okno to ještě jde, ale když musím vylézt do té zimy, tak ho začnu rychle proklínat.
    Skvělý článek. Moc se mi líbí tvůj styl psaní. :))
    KattyLife

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. presne presne, cez to okno iba :D ale dneska u nás bolo krásne počasie takže dnes som to prekusla celú jeseň. a ďakujem veľmi pekne o:)

      Odstrániť