1. 11. 2015

Next Apache - Antikvariát, ktorý musíte navštíviť

Vo veľkých mestách sa to hemží rôznymi podnikmi, obchodnými centrami či malými kníhkupectvami a antikvariátmi. Ja som sa dala na cestu objavovania tých bratislavských a úplne prvý, ktorý som navštívila bol anglický antikvariát s názvom Next Apache.
Verím, že v mnohých mestách existujú rôzne druhy antikvariátov. Sú tie s dobrým výberom kníh a s krásnou atmosférou, potom sú tie s dobrým výberom kníh ale prostredie nie je nič moc a nakoniec sú tie, kde ani knihy nie sú podľa vášho gusta. Next Apache bez pochýb patrí do prvej spomenutej kategórie.

©michalavr
UMIESTNENIE│Next Apache je zašité v uličke v Starom Meste, ale nie je nemožné ho nájsť. Nachádza sa neďaleko prezidentského paláca na Panenskej 28 a pešo sa tam dostanete maximálne za päť minút. Dlhšie to trvá len vtedy, keď ste fotomaniak a fotíte všetko dookola (to som ale celá ja).

INTERIÉR│Hneď ako vojdete dnu, ocitnete sa v celkom malom ale útulnom priestore. Na prvý pohľad to pôsobí, ako by ste vošli do čajovne, ale keď postúpite do ďalšej miestnosti, okamžite zostanete obkolesení knihami. Starší nábytok dodáva celému priestoru úžasnú atmosféru, keďže antikvariát je umiestnený v jednom zo starších mestských domov.

OBČERSTVENIE Nesmiem zabudnúť povedať, že v Next Apache si popri prezeraniu knižiek môžete dať s kľudným svedomím aj výborný čaj či kávu. Zaručujem však, že vám popri prezeraniu knižiek dosť dobre vychladnú, keďže naozaj sa je na čo pozerať a z čoho vyberať.

KNIHYHlavný dôvod, prečo mám rada toto miesto sú anglické knihy. Nájdete tu nespočetné množstvo beletrie, nejaké bedekre a určite aj odbornejšie knihy. Na môj vkus je tam mnoho fantasy a krimi, ale keď sa poriadne pozriete, uvidíte aj nejakú tú romantiku a Marley & Me, na ktorého sa chystám pri najbližšej návšteve (ak mi ho niekto nekúpi, samozrejme). Cenovo sa knihy pohybujú od zhruba 2€ po 6€ - drahšie som nenašla, ale je možné, že niektoré z hardcoverov stoja viac.

Aby som to zhrnula, Next Apache je veľmi pekné miesto na posedenie medzi knihami. Útulná atmosféra, milá obsluha a veľký výber kníh si vás okamžite získajú, a verím, že aj vy sa tam budete radi vracať. Ak nie ste z Bratislavy, ani tu neštudujete, ale ste vášniví čitatelia, určite si pri svojom najbližšom výlete naplánujte svoju návštevu aj sem. Ak ste to tu už navštívili, budem rada za váš feedback.
A čo vy? Navštevujete antikvariáty? Máte vo svojom meste obľúbené antikvariáty / kníhkupectvá? 

6 komentárov:

  1. Antikvariáty majú úžasnú atmosféru. Môj najobľúbenejší je v Banskej Štiavnici na Námestí svätej Trojice. Tento, však, tiež vyzerá krásne. Budem rada, ak ešte pripojíš nejaké tipy na podobné krásne miesta plné kníh v našom hlavnom meste. Budem tam občas pracovne zachádzať, tak mi tieto informácie prídu veľmi vhod :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite rada napíšem, ak objavím miesto, ktoré stojí za to :) Myslím si, že ich je tu dosť, len ich naozaj treba nájsť :)

      Odstrániť
  2. Jeej, vyzerá to pekne :) ja som ešte takto v antikvariáte nebola, ale už veeeľmi dlho sa chystám. Tak niekoho nahovorím a asi sa pôjdem pozrieť:) super tip!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tyyy jo, tak škoda, že som o tomto nevedela, keď som bola v Blave pred pár mesiacmi. Tam by som určite zašla, tak nabudúce.. dikyy za tip !! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ooo, tak o tomto som nemala vedieť! V Bratislave som bola párkrát a vždy som sa chystala navštíviť nejaký antikvariát, ale nikdy to nevyšlo. A keď si pomyslím, že tento bol len o ulicu ďalej od miesta, kde som bola ubytovaná, ide ma poraziť. Vidím, že nabudúce keď pôjdem za priateľom sa tam budem musieť zastaviť :) Vďaka za tip!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ooo, tak o tomto som nemala vedieť! V Bratislave som bola párkrát a vždy som sa chystala navštíviť nejaký antikvariát, ale nikdy to nevyšlo. A keď si pomyslím, že tento bol len o ulicu ďalej od miesta, kde som bola ubytovaná, ide ma poraziť. Vidím, že nabudúce keď pôjdem za priateľom sa tam budem musieť zastaviť :) Vďaka za tip!

    OdpovedaťOdstrániť