9. 1. 2016

Charlie and the Chocolate Factory; Roald Dahl

Niekto pozná príbeh Charlieho Bucketa naspamäť odpredu-odzadu. Ja som sa k nemu rozhodla čitateľsky pristúpiť len prednedávnom. Možno preto, že nemám rada Johnyho Deppa, a tak som nikdy nedokázala dopozerať slovenskú verziu filmu do konca. Možno preto, že nemám až tak rada rozprávky. Ale túto sa nedá nemilovať.

“You should never, never doubt something that no one is sure of.” 

Čo sa dá povedať o knihe svetoznámeho rozprávkara, čo ešte nebolo povedané? Niet tu čo kritizovať, a rovnako som aj tušila, do čoho sa púšťam (a veľmi som sa na to tešila). Príjemná angličtina, no hlavne krásny príbeh a poučenie. O tom, že chamtivosť, rozmaznanosť a vystatovanie sa nepredstavujú cestu vpred. Veď o tom sa poučili aj deti v príbehu. To, že pokora, láska a súdržnosť sú v dnešnom svete naozaj dôležité si len málokto uvedomuje. A možno práve od toho sú tu príbehy ako je Charlie a továreň na čokoládu. Aby nám to v niektorých situáciách v živote pripomenuli.
Ak ste si Charlieho a továreň na čokoládu ešte sami neprečítali, odporúčam to urobiť. Najlepšie však v angličtine. Je to čítanie tak na jeden večer, ak začnete čítať skôr ako o pol jedenástej večer. Inak sa to môže pretiahnuť aj na deň-dva.
Za túto knižku ďakujem svojim bývalým kolegyniam z najlepšieho kníhkupectva na svete ;)

9 komentárov:

  1. ja som sa k tejto knižke tiež dostala len tento rok a veľmi veľmi sa mi páčila:) naozaj to je také milé a pekné čítanie . a chcela by som si prečítať aj dvojku, len hovorí sa, že nie je až tak dobrá.
    inak táto tvoja knižka je úplne krásna :) ja mám film s Deppom dosť rada, ale je pravda, že v celej našej rodine som jediná, ktorá ho dokáže vystáť, takže ti úplne rozumiem :D a tvoje recenzie ma veľmi bavia !!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno áno to moje vydanie je veľmi krásne! Je to Penguin Classics Deluxe Edition, tie ich edície špeciálne sú ale vždy tak krásne! A možno si aj ja prečítam, ale teraz už idem zas na niečo tvrdšie :) a ďakujem ďakujem ♥

      Odstrániť
  2. Si asi prvá osoba, ktorú poznám, čo nemá rada Johnnyho Deppa! Ako je to možné, že ťa neuchvátilo jeho čaro osobnosti a neskutočne skvelá schopnosť prevteľovať sa do knižných a filmových postáv? Trochu hriech, ale dokážem ti to odpustiť ;D Nuž, ja som knihu nečítala, videla som samozrejme len film, ale verím, že by to v angličtine bolo skvelé poobedňajšie čítanie so šálkou horúcej čokolády ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite verím, že je fakt fakt dobrý herec. Ale mne akosi vadí kvôli tým pirátom karibiku, to som dokonca videla len jednotku, a keď ja vôbec nemám rada pirátov ! :D tak asi odvtedy ma to tak ťahá. Som rada, že je mi odpustené ^^ a s tou čokoládou hm, chcela som to aj nafotiť s ňou ale radšej som to úplne odflákla :)

      Odstrániť
  3. Film som videla už párkrát a mne osobne sa veľmi páči :) Ale láka ma aj knižná verzia, ktorá má tiež iné, svoje čaro ♥
    BEELIEVIN

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. kniha je top topov :) určite treba prečítať :)

      Odstrániť
  4. Film som nemohla vystáť, presne ako vravíš, Johny mi nesadol. Vždy som mala nemu averziu a prenieslo sa to aj do príbehu Karlíka a knihu som nikdy nečítala. Ale asi by som mala. Inak, máš super krásne vydanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. och, som rada, že aspoň niekto to vidí rovnako :) a to vydanie je úplne bohovské, stále sa neviem naň vynadívať! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Moja obľúbená - vlastne obľúbený Dahl celkovo, lebo je tak správne literárne trafený. :) A Johnny je vo filme tak creepy (čo ma fascinuje) - ale myslím, že to bolo naschvál. Je to vlastne záporák (zase tlieskam Dahlovi). Takže ja oceňujem Dahla, že tak spracoval čoko-továrnika a Johnnyho, že vedel v rozprávke vytvoriť ten nepríjemný feeling. Záver - ak sa ti nepáčil, tak je to vlastne super, nie? :D

    OdpovedaťOdstrániť