14. 9. 2015

gone with the wind or what does it mean to have it all

Dni plynú. Aj týždne. A mesiace a roky a desaťročia a fu, tak ďaleko ešte rozmýšľať nechcem. Snažím sa spomenúť si, či niekto z psychológie výskumom dokázal, že plynutie času sa zrýchľuje s pribúdajúcim vekom (to už si robím taký prieskum, čo všetko budem musieť doháňať o pár mesiacov na štátnice, hm). Niekto tam určite bol len si nespomeniem na meno. Každopádne v googli toho nájdete habadej ak by vás táto problematika zaujímala, len si nie som istá, či to bude niečo pozitívne. 
K tomuto depresívnemu faktu (že čím ste starší ten čas jednoducho uteká fasa rýchlo bla bla bla) som sa nevedomky opäť (lebo ak sa táto téma nepretriasa v mojom okolí každý deň tak ani raz) dostala kvôli tejto fotke.

©michalavr

Rovnako som si po jej uzretí spomenula na to, aké bolo počasie, keď som ju fotila. Že fúkal bohovský vietor, my sme sa na Devíne rozlúčili s teplým augustom a že na druhý deň ma bohovsky boleli dutiny. Čo tým chcel autor (ja) povedať? Vlastne len toľko, že keď zafúka vietor život ide podobne rýchlo ako oblaky na oblohe. Je jedno či ten pomyselný vietor má podobu nového vzťahu či novej pracovnej príležitosti. Na chvíľku nevenuješ pozornosť tomu, čo sa okolo teba deje a keď sa konečne obzrieš späť, zistíš, že všetko je fuč, všetko zmizlo. Alebo sa zmenilo. Alebo prišlo niečo nové, krajšie. Lebo je to prirodzené, taký je život, aby niečo nové prišlo tak niečo iné musí odísť. To je zákon, ktorý neoklameš, jasné. Takéto cliché, s ktorým, zdá sa, sú všetci spokojní. Stačí nám to ako výhovorka keď sa nám darí a všetko ide fajn. A potom príde niečo zlé, na úkor toho dobrého a plačeme, umárame sa, preklíname. Ale prečo nemôžeme mať viac vecí naraz? Nezaslúžili by si tí, ktorí od života berú ale mu aj naopak niečo vracajú nejaké špeciálne privilégium mať to všetko?


Som človek, ktorý sa až príliš zamýšľa nad vecami. Nerozumiem závisti, chamtivosti, pretvárke ani pokrytectvu. Hľadám dôvody, čo ľudí vedie k tomu, aby sa takto správali. Alebo by som sa mala pýtať kto ich k tomu vedie? A prečo majú práve oni v konečnom dôsledku najviac šťastia v živote? A prečo majú v mnohých prípadoch práve oni to privilégium mať všetko?

Pod slovom všetko si ja osobne nepredstavujem peniaze, slávu, úspech. Predstavujem si pod tým niečo, čo človeka robí šťastným, čo mu robí radosť v živote, vďaka čomu vidí zmysel svojho života. Čo však znamená všetko pre nich? Pre teba?

#večerplnýotázok







6 komentárov:

  1. Áno, desí ma fakt, že s pribúdajúcim vekom uteká čas rýchlejšie. Ale je to celkom zaujímavá problematika na čítanie a tak .
    Mať všetko? Pre mňa to znamená byt šťastná (to zahŕňa zdravie, mať kde bývať, mať rodinu, priateľov, čas robiť, čo ma baví a cestovať. Samozrejme, chce to aj trocha peňazí) .
    Inak veľmi zaujímavá úvaha a krásna fotka :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem za názor :) a áno, máš pravdu, chce to trochu peňazí :) závisí, koľko je pre každého tá trocha :)

      Odstrániť
  2. To mě děsí taky, ale jsme proti tomu bezbranní, čas se nedá zastavit a nemůžeme se ani vyhnout událostem které s tím souvisí, když se o tom přemýšlí, je to dost depresivní a proto se snažím na to nemyslet a snažit si život užívat, jak to nejlépe jde...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je to depresívne to máš pravdu,, mňa tá chvíľka depresívna zasiahla akosi náhle, ani neviem prečo, pravdepodobne som niekde čítala o nejakom chamtivom človeku tak som sa rozčúlila a to ma priviedlo k tejto téme :) ja si tiež vravím, že nebudem myslieť na to, že to uteká, ale potom to nejde vždy .)

      Odstrániť
  3. No takto. Ja osobne si myslím, že je to aj dosť záležitosť karmy a minulých životov.. Všetko sú to skúšky, ako sa kde človek zachová, a podľa toho sa všetko aj ďalej odvíja. Ja osobne som dosť materiálne založená, ale mysím, že v rozumnej miere. Pre mňa mať všetko znamená úspech, peniaze, láska, zdravie.. Jedno s druhým.

    A ďakujem, tvoj komentár bol najprínosnejší aký som kedy asi dostala, úplne ma to nakoplo a zobrala som si ho k srdcu.. Ďakujem. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dík za názor :) každopádne som rada že som mohla poradiť v tvojej dileme, haha :) a čo sa týka tej karmy, je to možné, ja to beriem skôr tak, že čo sa stane sa malo stať, že je to proste nejak dané, nebránim sa domnienke že sa to odvíja aj z minulých životov :)

      Odstrániť